رایج ‌ترین مشکلات ماشین لباسشویی و راه‌ حل آن

۵ بازديد

تعمیر ماشین لباسشویی

رایج ‌ترین مشکلات ماشین لباسشویی و راه‌ حل آن

ماشین  لباسشویی یکی از کاربردی ‌ترین وسایل برقی در آشپزخانه بوده و وجود آن در هر منزلی بسیار حائز اهمیت است. گاهی ممکن است ماشین ‌های لباسشویی دچار ایرادات و عیب‌ هایی شوند که شما قادر به تشخیص آن و یا رفع ایراد نمی ‌باشید. ماشین لباسشویی مانند هر وسیله برقی دیگری نیاز به نگهداری اصولی و استفاده درست داشته تا علاوه ‌بر سالم ماندن دستگاه، طول عمر بیشتری هم داشته باشد.

شرکت پارس پویش جزو معتبرترین و قابل ‌اطمینان ترین شرکت ‌های تعمیراتی انواع لوازم برقی در تهران بوده و دارای تکنسین‌ های ماهر و آموزش‌دیده است. در صورت تعمیر ماشین لباسشویی در تهران و تعمیر ماشین ظرفشویی و هرگونه ایراد در وسایل برقی خود م ی‌توانید به این شرکت اطلاع داده و درخواست تعمیرکار نمایید. در این مقاله ما سعی داریم تا شما را با رایج ترین مشکلات و ایرادات بوجود آمده در ماشین‌ های لباسشویی از برند های متفاوت آشنا کرده و راه‌ حل رفع آن‌ها را متذکر شویم.

شایع ‌ترین ایرادات ماشین‌ لباسشویی

از رایج ‌ترین و شایع‌ ترین ایرادات و مشکلات ماشین ‌های لباسشویی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • روشن نشدن ماشین لباسشویی

روشن نشدن ماشین لباسشویی دلایل متفاوتی داشته و یکی از ساده‌ ترین دلایل آن، می  ‌تواند اتصالات برقی باشد. اگر ماشین لباسشویی روشن نشد، دوشاخه پریز آن و اتصال به برق آن را بررسی کنید. اگر برق دستگاه مشکل نداشت، از کیپ شدن درب دستگاه اطمینان حاصل کنید. اگر سوئیچ درب دچار مشکل شده باشد ماشین روشن نشده و شروع به کار نخواهد کرد. در صورت برطرف نشدن ایراد، می‌توانید از شرکت تعمیرات پارس پویش درخواست تعمیرکار کرده و ایراد را برطرف نمایید.

  • عدم تخلیه آب

از دیگر عیب‌ های پیش‌ آمده در ماشین‌ های لباسشویی می  ‌توان به تخلیه نکردن آب توسط دستگاه اشاره کرد. علت این امر می‌تواند مشکل در پمپ تخلیه، گرفتگی شلنگ تخلیه، مسدود شدن فیلتر تخلیه و یا ایراد در شیر آب ورودی باشد. اگر مشکل از پمپ تخلیه باشد، این قطعه باید توسط متخصص پارس پویش تعویض شده و اگر هر کدام از شلنگ‌ های ورودی‌ مسدود شده باشند، باید تخلیه شوند. همچنین فرسودگی و تا خوردگی شلنگ تخلیه هم می‌ تواند از عاملان عدم تخلیه آب باشد که باید توسط تکنسین تعویض شوند.

  • بسته نشدن درب ماشین لباسشویی

یکی دیگر از مشکلات رایج در ماشین‌های لباس‌شویی، بسته نشدن و کیپ نشدن درب ماشین لباس‌شویی است. علت این مشکل می ‌تواند ایراد در میکرو سوئیچ درب دستگاه باشد. در صورت مشاهده این ایراد باید میکرو سوئیچ تعویض شود که توسط تکنیسین پارس پویش امکان ‌پذیر بوده و باید از این شرکت درخواست تعمیرکار نمایید.

  • صدای بیش ‌از حد ماشین لباسشویی

گاهی ممکن است ماشین لباسشویی بعد از نصب و یا پس‌ از مدت‌ ها استفاده دچار لرزش‌های غیرطبیعی و سروصدای زیاد شود. علت این ایراد می‌تواند از تراز نبودن دستگاه بر روی سطح زمین باشد. علاوه‌براین، خرابی کاسه ‌نمد، بلبرینگ، سه‌ نظام شفت و کمک ‌فنر ها هم می ‌توانند در این ایراد دخیل باشند. ساده‌ ترین راه ‌حل برای برطرف نمودن این مشکل، هم‌ تراز کردن دستگاه بر روی زمین است. در صورت برطرف نشدن مشکل باید قطعاتی مانند کاسه ‌نمد، بلبرینگ و غیره تعویض شوند که نیاز به تکنسین مربوطه خواهد داشت.

  • خشک نکردن ماشین لباس‌شویی

ساده ‌ترین علت خشک نکردن لباس‌ ها در ماشین ‌های لباسشویی می‌ تواند از پر کردن دیگ دستگاه بیش‌ از حد ظرفیت آن باشد. از ایرادات دیگر می‌ توان به خرابی در موتور، برد تنظیم دور، مسدود شدن شلنگ تخلیه و خرابی کلیدهای دستگاه اشاره کرد. برای برطرف کردن این مشکل سعی کنید به ‌اندازه ظرفیت دیگ دستگاه در آن‌ ها لباس قرار داده و از سلامت شلنگ تخلیه اطمینان حاصل کنید.

 

 

  • حل نشدن پودر در ماشین لباس‌شویی

گاهی ممکن است پس‌ از اتمام شستشو و پایان کار دستگاه مشاهده کنید که پودر شستشو به‌ طور کامل در بین لباس‌ ها حل‌ نشده و پودر در لباس ‌ها مشاهده می‌ شود. بروز این مشکل می‌تواند از کثیف بودن فیلتر شیر الکتریکی و یا جا پودری باشد. برای رفع این مشکل فیلتر شیر و جا پودری را به‌طور کامل تمیز کرده و به اندازه استاندارد از پودر استفاده کنید.

  • هیتر لباسشویی آب را گرم نمی ‌کند

گرم نکردن آب به واسطه هیتر می‌ تواند مشکل در هیتر، المنت و یا کثیفی در سطح المنت و خرابی هیتراستات باشد. برای رفع این مشکل باید از سلامت هیتر مطمئن شده و در صورت جرم گرفتگی المنت باید آن را رسوب زدایی کنید.

برای دسترسی به بهترین مرکز تعمیر لوازم خانگی در تهران کلیک کنید.

شرکت پارس پویش معتبر ترین شرکت تعمیر لوازم خانگی، با شعبات متعدد در مناطق شرق، غرب، مرکز و شمال شهر تهران با تکنسین های حرفه ای در اسرع وقت به درخواست تعمیرات هرگونه لوازم خانگی شما پاسخ خواهند داد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.