رایج ترین مشکلات ماشین ظرفشویی و راه حل آن

۴ بازديد

مشکلات ماشین ظرفشویی

امروزه ماشین ‌های ظرفشویی یکی از پرکاربردترین وسایل برقی در آشپزخانه‌ ها بوده و این وسیله مانند تمام لوازم خانگی ممکن است پس ‌از مدت‌ها استفاده دچار خرابی ‌ها و ایرادهایی شود که نیاز به تعمیر و سرویس خواهد داشت. تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران از جمله خدمات مهم شرکت پارس پویش مرکز تعمیر معتبر در استان تهران با کادر مجرب است.

ماشین ‌های ظرفشویی در برندها و کیفیت ‌های متفاوتی در بازار عرضه‌ شده که بنا بر سلیقه و نوع کاربرد انتخاب و خریداری می‌ شوند. از برندهای مطرح ماشین ظرفشویی می ‌توان به برندهای بوش، سامسونگ،الجی، زیرووات و غیره اشاره کرد که از اجزای بسیار پیچیده و پیشرفته ‌ای تشکیل‌ شده‌ اند.

در این مقاله قصد داریم تا با خرابی‌ها و ایرادهای شایع در ماشین‌های ظرفشویی آشنا شده و هر یک را مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

مشکلات شایع در ماشین‌ ظرفشویی

مشکلات ماشین ظرفشویی فارق از نوع برند اکثرا یکسان هستند که این مشکلات عبارتنداز:

  • تمیز نشستن ظروف

یکی از مشکلات رایج در ماشین‌ های ظرفشویی، تمیز نشستن ظروف می‌ باشد. علت این خرابی ممکن است از چیدمان نادرست ظرف ‌ها، ایراد در پمپ تخلیه و ترموستات، مسدود شدن بازوهای آب‌ پاش و فیلتر تخلیه و شیر ورودی، ایراد در ترموستات، مشکل در جا پودری و یا استفاده از شوینده‌ نامناسب باشد. برای رفع این مشکل بهتر است که ظروف را به‌ طور استاندارد در داخل ماشین ظرفشویی چیده و از شوینده‌ مناسب استفاده نمایید. همچنین اگر مشکل از ترموستات بود آن را تعویض کرده و یا راه بازوهای آب ‌پاش، شیر ورودی و فیلتر تخلیه را باز کرده و پمپ تخلیه را بررسی نمایید و از عملکرد درست آن مطمئن شوید.

  • آب‌ گیری نکردن

 

در زمان‌ هایی ممکن است که در مخزن ماشین ظرفشویی آب کافی وجود نداشته و ماشین به‌ درستی آب‌ گیری نکند. این ایراد می‌ تواند از خرابی شیر ورودی آب، انسداد مسیر ورودی آب و یا مشکل در تایمر و یا سوئیچ شناور باشد. در چنین مواقعی به دلیل پیچیده بودن قطعات ماشین ظرفشویی، بهتر است که از یک متخصص درخواست تعمیر نمایید.

  • سر و صدای بیش‌ از حد ماشین

تمامی ماشین‌ های ظرفشویی در هنگام فعالیت دارای سروصدای اندکی می ‌باشند. اگر ماشین ظرفشویی شما بیش‌ از حد دچار سروصدا شده باشد، ایراد ممکن است از حلقه بلبرینگ، بازوی شستشو و یا پمپ باشد که در این‌ صورت هر کدام از این قطعات را که دچار ایراد شده ‌اند را باید تعویض کرده که نیاز به فرد ماهر و متخصص خواهید داشت.

  • باقی ماندن غذا بر روی ظروف

اگر پس ‌از شست‌ و شوی کامل ظروف توسط ماشین ظرفشویی متوجه شدید که لکه یا غذا بر روی ظروف باقی مانده‌ است، باید از مواد شوینده مناسب ‌تری استفاده کرده و ظرف‌ها را طبق استاندارد در ماشین ظرفشویی چیدمان نمایید.

  • عدم تخلیه آب

یکی دیگر از مشکلات بزرگ ماشین‌ های ظرفشویی، عدم تخلیه آب است. این مشکل و ایراد می ‌تواند از کیپ نشدن درب ماشین و یا ایراد در قطعات لوله سوپاپ در مخزن تخلیه باشد که در این‌ مورد باید تعمیر را به دست متخصصان این حرفه سپرده و ماشین ظرفشویی را تعمیر نمایید.

  • خشک نکردن ظروف

در برخی مواقع ممکن است که پس‌ از اتمام کار ماشین ظرفشویی ظرف ‌ها خشک نشده و زمانی‌ که درب ماشین را باز می‌ نمایید، با ظروف خیس مواجه شوید. این ایراد ممکن است از انسداد پمپ تخلیه و یا ایراد در مخزن تخلیه باشد. در این‌ صورت باید مخزن تخلیه را چک کرده و از باز بودن مسیر پمپ تخلیه اطمینان حاصل کنید.

  • بسته نشدن درب

بسته نشدن و کیپ نشدن درب ماشین ظرفشویی می ‌تواند از خرابی فنر، لولا، بازو، چفت در، واشر دور درب و یا ایراد در قفل درب باشد. در این صورت باید بازوهای درب لولای آن را مورد بررسی قرار داده و اگر ایراد از هر کدامیک از قطعات باشد، باید تعمیر و یا تعویض شود که نیاز به افراد ماهر در این حرفه خواهد داشت.

  • عدم کار کرد دکمه‌ های پنل

عدم کارکرد پنل یکی دیگر از مشکلات رایج در تمامی ماشین‌ های ظرفشویی می ‌باشد. علت این خرابی می ‌تواند ایراد در تاچ پد، ایراد در تاچ پد لمسی و خرابی در برد الکترونیکی باشد که برای رفع مشکل باید پنل فرمان تعویض شده و برای تعمیر برد الکترونیکی باید از متخصص درخواست کمک نمایید.

شرکت پارس پویش یکی از شرکت‌های قابل‌ اطمینان و با سابقه در حرفه تعمیرات انواع لوازم برقی خانگی بوده و تمامی خدمات تعمیراتی و سرویس را مانند تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران و تعمیر لباسشویی تهران را به مشتریان خود ارائه داده و دارای تیمی بسیار متخصص و ماهر می ‌باشد. برای ثبت درخواست تعمیرات به وب سایت رسمی این شرکت مراجعه نمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.